';

Faydalı Bilgiler

Ambarlı Gümrük Müdürlüğü

T.C.Ticaret Bakanlğı Ambarlı Gümrük Müdürlüğü
Tel: 0212 875 70 71

Ambarlı Liman Başkanlığı

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ambarlı Liman Başkanlığı
Tel: 0212 875 68 48

Sahil Güvenlik Komutanlığı

Sahil Güvenlik Marmara ve Boğazlar Bölge Komutanlığı/İSTANBUL
Tel: 0212 242 97 10/12, Faks: 0212 242 30 93
Acil müdahale gerektiren ihbarlar ALO-158 ihbar hattı aranarak iletebilir ve ayrıca web adresinden de ayrıntılı bilgi edinilebilir:
www.sg.gov.tr

ALTAŞ
ALTAŞ Ambarlı Liman Tesisleri Tic. A.Ş., Marmara Bölgesinin Avrupa yakasında bulunan Ambarlı Limanı, içinde çalışmakta olan 4 ayrı terminalin ortak kullandıkları alanların genel yönetim, altyapı, planlama, jeolojik etütler, güvenlik ve çevre düzenlemesine yönelik sorumlulukları olan Ambarlı Limanın genel yönetim, ortak hizmet ve koordinasyon şirketidir. Daha detaylı bilgi için web sitesi ziyaret edilebilir.
www.altasliman.com

ARPAŞ

Ambarlı bölgesindeki liman ve petrol platformlarına yanaşan gemilerin pilotaj ve römorkaj hizmetleri Arpaş pilot tarafından verilmektedir. Pilot mevkii: 40° 56′.60 N – 028° 40′.65 E’ dir. İletişim detayları aşağıda verilmiştir:

 

Ofis İletişim Bilgileri
Telefon:(212) 875 38 10 – 25 (pbx)
Faks:(212) 875 40 64 – (212) 875 42 80
E-mail:arpaskule@arpas-pilotaj.com.tr
Web:www.arpas-pilotaj.com.tr

 

Pilot İstasyonu İletişim Bilgileri

Telefon:(212) 875 40 50 – 51 – 52
Faks:(212) 875 40 53 – (212) 875 39 52
GSM:(0542) 526 12 65
VHF:12 – 16 ch.

Ambarlı Sahil Sağlık Denetleme Merkezi
T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğüne bağlı Ambarlı Sahil Sağlık Denetleme Merkezi tabipliği telefon numarası (0212) 875 57 83 olup faaliyetleri ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki linkten yararlanılabilir:
www.hssgm.gov.tr

Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığı
Ambarlı Liman Tesislerinde gemilerden atık alım ve kontrolü yetkisi İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığına aittir. Konu ile ilgili olarak aşağıdaki linkten detaylı bilgi alınabilir:
www.cevrekoruma.ibb.gov.tr

20´ Steel Dry Cargo Container
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık Kapı Genişliği
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net Genişlik Yükseklik
19´101/2″ 8´0″ 8´6″ 19´41/5″ 7´81/2″ 7´97/8″ 52,910lb 5,140lb 47,770lb 7´-81/8″ 7´-53/4″
6.06m 2.44m 2.59m 5.90m 2.35m 2.39m 24,000kg 2,330kg 21,670kg 2.343m 2.280m

 

40´ Steel Dry Cargo Container
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık Kapı Genişliği
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net Genişlik Yükseklik
40´0″ 8´0″ 8´6″ 39´53/4″ 7´85/8″ 7´97/8″ 67,200lb 8,820lb 58,380lb 7´-81/8″ 7´-53/4″
12.19m 2.44m 2.59m 12.03m 2.35m 2.38m 30,480kg 4,000kg 26,480kg 2.343m 2.280m

 

40´ Hi-Cube Steel Dry Cargo Container
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık Kapı Genişliği
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net Genişlik Yükseklik
40´0″ 8´0″ 9´6″ 39´545/64″ 7´819/32″ 8´915/16″ 67,200lb 9,172lb 58,028lb 7´-81/8″ 8´-549/64″
12.19m 2.44m 2.90m 12.03m 2.35m 2.69m 30,480kg 4,200kg 26,280kg 2.343m 2.585m

 

45´ Hi-Cube Steel Dry Cargo Container
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık Kapı Genişliği
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net Genişlik Yükseklik
45´0″ 8´0″ 9´6″ 44´53/4″ 7´85/8″ 8´105/16″ 67,200lb 10,580lb 56,620lb 7´-81/8″ 8´53/4″
13.716m 2.438m 2.896m 13.557m 2.352m 2.700m 30,480kg 4,800kg 25,680kg 2.340m 2.585m

 

20´ Full Height Open Top Container
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık Kapı Genişliği
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net Genişlik Yükseklik
19´101/2″ 8´0″ 8´6″ 19´41/4″ 7´81/2″ 7´81/8″ 44,800lb 4,850lb 39,950lb 7´-747/64″ 7´-51/8″
6.06m 2.44m 2.59m 5.90m 2.35m 2.34m 20,320kg 2,200kg 18,120kg 2.330m 2.263m

 

40´ Full Height Open Top Container
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık Kapı Genişliği
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net Genişlik Yükseklik
40´0″ 8´0″ 8´6″ 39´53/4″ 7´81/2″ 7´81/8″ 67,200lb 9,040lb 58,160lb 7´-81/8″ 7´-5″
12.192m 2.44m 2.59m 12.03m 2.35m 2.33m 30,480kg 4,100kg 26,380kg 2.340m 2.260m

 

20´ Flat Bed “Katlanabilir” Container
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net
19´101/2″ 8´0″ 8´6″ 19´415/16″ 7´29/16″ 6´101/16″ 55,997lb 6,007lb 49,990lb
6.06m 2.44m 2.59m 5.91m 2.19m 2.08m 25,400kg 2,725kg 22,675kg

 

40´ Universal “Katlanabilir” Flat Rack Container
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net
40´0″ 8´0″ 8´6″ 38´5″ 6´759/64″ 6´41/2″ 99,200lb 12,430lb 86,770lb
12.19m 2.44m 2.59m 11.71m 2.03m 1.94m 45,000kg 5,640kg 39,360kg

 

20´ M.G.S.S Refrigerated Container
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net
20´0″ 8´0″ 8´6″ 18´17/32″ 7´6 15/32″ 7´5 39/54″ 67,180lb 6,700lb 30,480kg
6.058m 2.438m 2.591m 5.5m 2.298m 2.276m 3,040kg

 

20´ Aliminum Refrigerated Conatainer
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net
20´0″ 8´0″ 8´6″ 17´-9.15/16″ 7´6″ 7´3.63/64″ 52,800lb 6,314lb 24,000kg
6.058m 2.438m 2.591m 5.543m 2.286m 2.235m 2,870kg

 

40´ M.G.S.S Hi-Cube Refrigerated Container
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net
40´0″ 8´0″ 9´6″ 37´11 55/64″ 7´6 15/32″ 8´4 5/32″ 74,960lb 9,150lb 34,000kg
12.192m 2.438m 2.896m 11.579m 2.298m 2.544m 4,150kg

 

40´ Hi-Cube Aliminum Refrigerated Container
Dış Ölçüler İç Ölçüler Ağırlık
Uzunluk Genişlik Yükseklik Uzunluk Genişlik Yükseklik Topl. Ağırlık Dara Net
40´0″ 8´0″ 9´6″ 38´1 13/32″ 7´6″ 8´2 23/32″ 67,200lb 8,436lb 30,480kg
12.192m 2.438m 2.896m 11.618m 2.286m 2.507m 3,830kg

Standart Konteynerler (Dry van): bu konteynerler genel amaçlı kullanılan konteynerlerdir. Her türden kuru yükün taşınmasında bu tip konteynerler kullanılmaktadır. Ölçüleri genellikle 20′ ve 40′ olmakla birlikte 45′ ve hatta son dönemde 54′ uzunlukta konteynerler kullanılmaya başlamıştır.

High Cube Konteynerler: Standart konteynerlerle yapısal olarak benzer olmakla birlikte yüksekliği 2591mm olan box konteynerlerden 2896mm yüksekliği ile daha hacimli bir yüklemeye olanak sunan bir konteyner tipidir. Genellikle 40′ olarak üretilmiştir. Kullanım alanı her tür kuru yük, hafif ve hacimli yükler ve yüksekliği 2,7m’ye kadar olan gabari yüklerin taşınmasında kullanılır. 

Open Top Konteynerler: Standart konteynerlerden farklı olarak tavan kısmı tamamen açık olan konteynerlerdir. İç dolumu yapıldıktan sonra branda ile kapatılır. Ölçüleri genellikle 20′ ve 40′ uzunluktadır. Yükü tepeden koymaya olanak tanıdığından doğal kullanım alanları konteyner kapısından sığmayan gabari yükler ile elleçlenmesi vinç benzeri ekipmanlarla yapılması gereken yüklerdir.

Flatrack Konteynerler: Bu konteynerler bir taban platformu ve iki uç duvarından oluşan taşıma araçlarıdır. İstendiğinde uç duvarlar dik sabitlenebilir ya da kapatılarak tabana yatırılarak bir taşıma platformuna dönüşür. Genellikle 20′ ve 40′ ölçüde üretilmektedir. Kullanım alanları ağır tonajlı yükler, yüksek ya da geniş taşmalı yüklerdir. Zaman zaman iki ya da daha fazla flatrack konteynerden platform oluşturularak yüksek hacimli break bulkyüklerin taşınması ve sabitlenmesinde de kullanılır.   

Platformlar (plats): Bu taşıma ekipmanları yapısal olarak yalnızca taban platformu biçimindedir. Uç ve yan duvarları yoktur. Küçük alanda ağır tonajlı taşımaya uygundur. Genellikle 20′ ve 40′ ölçüde üretilmektedir. Doğal kullanım alanları gabari yükler ile ağır tonajlı yüklerdir.

Havalandırmalı (Ventilated) Konteynerler: Tepe ve taban profillerinde yer alan havalandırma kanallarından doğal hava dolaşımına izin veren konteyner tipidir. Genellikle 20′ olarak üretilmektedir. Doğal kullanımı havadar ortamda taşınması gerekli yüklerdir. En yaygın olarak yeşil kahve tanelerinin taşınmasında kullanılmaktadır.

Soğutuculu (Reefer) Konteynerler: Reefer konteynerler içerisinde soğutma ünitesi bulunan özel yalıtımlı konteynerlerdir. Genellikle 20′ ve 40′ ölçüde üretilmektedir. High cube olanları hafif ve hacimli yüklerin (çiçek, meyve vb.) taşınmasında kullanılır. Doğal kullanımı 0 ºC’nin altında ya da üzerinde sabit ısıda taşınan gıda ürünleridir.

Dökme Yük (Bulk) Konteynerleri: Bu tip konteynerler tavan kısmında 3 adet yükleme kapağı ve kapı kısmında yer alan 2 adet tahliye kapakları olan konteynerlerdir. Genellikle 20′ olarak üretilmektedir. Doğal kullanım alanı tahıl, hayvan yemi, baharat vb. yüklerin taşınmasıdır. 

 

Tank Konteynerler: Tank konteynerler, tehlikeli yüklerin uluslararası deniz taşımacılığı kapsamında taşıma işleminin gerçekleştirilmesi için özel olarak tasarlanmış taşıma araçlarıdır. Tank konteyner acentelerinin, tehlikeli madde taşımacılığı ve uluslararası deniz taşımacılığı için gereken belgelere sahip olması gerekir.

  • Tahliye Hizmeti
    Gemide bulunan konteynerin, tahliyesi, transferi ve istife alınması işlemleri kısaca tahliye hizmeti olarak tanımlanır. 

    Yükleme Hizmeti
    Terminalde bulunan konteynerin istiften alınması, transferi ve gemiye yüklenmesi hizmeti kısaca yükleme hizmeti olarak tanımlanır. 

    Transit Tahliye-Yükleme Hizmeti
    Gemide bulunan transit konteynerin, tahliyesi ile duruma göre transferi, istife alınması ve istiften alınması, transferi ardından başka gemiye yüklenilmesi hizmetlerinin tamamı transit tahliye-yükleme hizmeti olarak tanımlanır. 

    Gemi-Gemi Shifting Hizmeti
    Gemide bulunan konteynerin aynı gemide başka pozisyona direkt aktarılması hizmetine gemi-gemi shifting hizmeti olarak tanımlanır. 

    Gemi-Kara-Gemi Shifting Hizmeti
    Gemide bulunan konteynerin gemiden tahliye edilerek aynı gemide başka pozisyona yüklenilmesi gemi-kara-gemi shifting hizmeti olarak tanımlanır. 

    Terminal Hizmeti
    » Gemiye yüklenilmek üzere terminale giren konteynerin nakliye aracına istife alınması,
    » İthalatı gerçekleşen konteynerin istiften nakliye aracına yüklenilmesi,
    » İstifteki konteynerin içdolum ya da içboşaltım amacıyla istiften alınması ve CFS istasyonuna transferi,
    » CFS istasyonundaki içboşaltım ya da içdolum hizmeti almış konteynerin istif sahasına transferi ve istife alınması,
    » İş sahibinin talebi üzerine istifteki konteynerin pozisyonunu değiştirilmesi ya da yere serilmesi ve işlemi tamamlandıktan sonra istife alınması,
    » Konteynerin iki nakliye aracı arasında aktarılması,
    » Depoya giren konteynerin istife alınması ya da istiften nakliye aracına yüklenilmesi ile devir edilen konteynerin pozisyonunun değiştirilmesi (lift on/ lift off),
    » Tamir edilecek konteynerin istiften alınıp tamir atölyesine transferi ile tamir edilmiş konteynerin transfer edilerek istife alınması,
    » Temizlenilecek konteynerin istiften alınıp temizlik istasyonuna transferi ile temizlenilmiş konteynerin transfer edilerek istife alınması,
    » Soğutulacak konteynerin istiften alınıp reefer platformuna transferi ve benzeri tüm manipülasyonlar terminal olarak tanımlanır.

    Ardiye Hizmeti
    Terminalde (konteyner istif sahası, CFS istasyonları ile iskele de dahil olmak üzere) bulunan konteynerin sahip veya taşıyıcıya teslimatına, gemiye yüklenilmesine ya da tasfiye vs. sebeplerle limandan çıkarılmasına kadar işletmenin sorumluluğu altında muhafaza edilmesi hizmetidir. 

    Ardiye hizmetinin başlangıcı;
    1) Gemiden tahliye edilen konteyner için konu geminin tahliye operasyonunun başladığı gün;
    2) Karadan giren konteynerin nakliye aracından alınarak istife alındığı gün ardiye hizmeti başlar.

    Ardiye hizmetinin bitimi;
    1) Konteynerin sahibi veya temsilcisine teslim edildiği gün, 
    2) Gemiye yüklenen konteyner için konu geminin yükleme operasyonunun bittiği gün ardiye hizmeti biter.

    Depodaki konteyner için ardiye hizmeti depoya giriş ile depodan çıkış arasındaki gün kadardır. 
    Konteyner devir işlemlerinde (el değiştirme) ardiye hizmeti devir tarihine kadar devredenden tahsil edilir. Devralan için ise aynı tarih ardiye hizmetinin başlangıcıdır. 

    Konteyner İçboşaltım Hizmeti
    Gümrüklü sahadaki konteynerin, eşya sahibi veya Gümrük idaresinin talebi ile CFS istasyonuna transfer edilerek içlerinin boşaltılıp emtianın ambarda depolanması ve/veya nakliye aracına yüklenilmesi hizmetini içboşaltım hizmeti olarak tanımlanır. 

    Konteyner İçdolum Hizmeti
    İçdolum sahasında bulunan yükün nakliye aracından tahliyesi de dahil olmak üzere konteyner içine istiflenmesi, konteyner kapılarının kapatılması ve seal (mühür) takılması hizmetleri içdolum olarak tanımlanır. 

    Konteyner Muayene/Numune Alma Hizmeti
    Gümrük idaresinin talebiyle konteynerin istiften indirilerek mührünün (seal) kesilmesi, kapısının açılması muayene memurunun muayenesi ya da numune almasını müteakip istife alınması hizmetlerine muayene hizmeti denir. 

    Konteyner Tam Tespit Hizmeti
    Gümrük idaresinin talebiyle dolu konteynerdeki emtianın sayılması ve muayenesi için konteynerin CFS sahasına alınması, boşaltılıp muayene memurunun muayenesini müteakip içdolumunun yapılarak istife alınması hizmetlerine tam tespit hizmeti denir. 

    Gemi Üzeri Lashing/Unlashing & Twistlock Hizmeti
    Gemide elleçlenecek konteynerin lashinglerinin çözülmesi ve bağlanması hizmetidir.
    Twistlock takma/sökme hizmetleri lashing çözme ve bağlama hizmetlerinden ayrı olarak ücretlendirilir. 

    Gemi Ambar Kapakları Açma Kapatma Hizmeti
    Ambar içi elleçlemelerinin gerçekleştirilmesi için gerekli olan kapaklarının açılması ve operasyon tamamlandığında kapatılması ambar kapağı açma/kapama hizmeti olarak tanımlanır. 

    İşgaliye Hizmeti
    İşletmenin sorumluluğundaki terminal sahasında liman işlemleri tamamlanan araç veya eşyaların beklemesinden doğan hizmete işgaliye hizmeti denir. 

    Tartım Hizmeti
    Gümrük idaresi, iş sahibi ya da işletmenin lüzumlu görmesi üzerine konteynerlerin tartılması hizmetini kapsar. Tartım liman aktarma araçları ile yapıldığı takdirde ilave 2 adet terminal hizmeti olarak hesaplanır. 

    Konteyner Süpürme Hizmeti
    İş sahibi veya konteyner sahibinin talebiyle içi kirli konteynerin süpürülmesi veya içindeki katı atıkların alınması hizmetidir.

    Konteynerin Yıkama Hizmeti
    İş sahibi veya konteyner sahibinin talebiyle konteyner içlerinin tatlı su ile yıkanılması hizmetidir. 

    Konteynere Branda Örtülmesi Hizmeti
    İş sahibi veya konteyner sahibinin talebi üzerine open top konteynerlerde konteyner üstüne branda örtülmesi hizmetidir. 

    Konteynerin Kağıt Kaplanması Hizmeti
    İş sahibi veya konteyner sahibinin talebiyle konteyner içinin kağıtla kaplanması hizmetidir. 

    Konteynere Hava Yastığı Konulması Hizmeti
    İş sahibi veya konteyner sahibinin talebiyle konteynerin içindeki yüklerin hava yastığı ile sabitlenilmesi hizmetidir. 

    Konteynerden Etiket Sökme/Yapıştırma Hizmeti
    İş sahibi veya konteyner sahibinin talebiyle konteyner üzerine IMDC vb. etiketi yapıştırılması ya da sökülmesi hizmetidir. 

    Konteynerden Genset Sökme/Takma Hizmeti
    İş sahibi veya konteyner sahibinin talebiyle konteynere gensetin takılması ya da sökülmesi hizmetidir. 
    Liman Sahaları Arası Aktarma Hizmeti
    İş sahibi veya konteyner sahibinin talebiyle konteynerin liman sahası – depo arasında aktarılması hizmetidir. Diğer terminallerin sahalarına aktarma işlemi liman imkanlarına bağlı olarak verilmeyebilir. 
    Barınma Hizmeti
    Gemilerin iskelelerde elleçleme operasyonları esnasında yanaşık kalmaları hizmetidir. 
    Fuzuli İşgal: 
    1) Operasyonu tamamlanan geminin iskeleden 2 saat içinde ayrılmamaları 
    2) İskeleye yanaştığı halde geminin iş altı talebi yapmaması fuzuli işgal sayılır. 
    Ancak,
    1) Geminin force majeure hallerde rıhtımdan ayrılamamaları fuzuli işgal sayılmaz. (pilotajınkapalı olması gibi)
    2) Fuzuli işgal süresi hesaplanırken varsa zorlayıcı haller düşürülür.
    3) Fuzuli işgal sürelerinin hesaplanmasında liman idaresi serbesttir.
    4) İşletmenin izni olmaksızın iskele meşgul edilemez. Fuzuli işgal ödemesi yapılacak olması izin alınması gerekliliğini ortadan kaldırmaz.

Kıyı personeli için de zorunlu hale gelen IMDG code (Uluslararası Denizcilik Tehlikeli Yük Kodu) eğitimleri tesislerimizde çalışan personelimize verilmektedir. Uluslararası Denizcilik Örgütünün (IMO) alt komitesi tarafından hazırlanan Uluslararası Denizcilik Tehlikeli Yük Kodu 9 sınıfta kategorize edilen tehlikeli yüklerin bildirim ve elleçleme süreçlerini içerir.

SINIF 1
Sınıf 1 kategorisindeki yükler, patlayıcı madde ve eşyalardır.

Bölüm 1.1 Toplu yıkım zararı yaratabilecek nitelikteki patlayıcı maddelerdir.
Bölüm 1.2 Toplu yıkım etkisi yaratmayacak ama parça tesiri olan patlayıcılardır.
Bölüm 1.3 Toplu yıkım etkisi yaratmayacak ama yangın çıkaracak veya kısmi parça veya patlama veya her iki tesiri birden yaratacak patlayıcılar.
Bölüm 1.4 Belirli bir hasarı etkisi arz etmeyen patlayıcılar. Bunlar paketlenmesine bağlı olarak, alev alması veya patlamaları durumunda sadece küçük miktarda hasar veren maddelerdir. Harici bir ateş bu maddelerin ateş almasına sebebiyet vermezler.
Örnek : Mermi, dinamit , barut , havai fişek Mermi, şarapnel parçası ve benzeri patlayıcı malzemeler. Kitle halinde veya etrafa parçacık saçabilme riski olanlar mevcuttur. Limana alınması yasaktır. ( Örn. Mermi, dinamit, barut havai fişek )
Bölüm 1.5 Büyük yıkım etkisine sahip ama çok hassas olmayan maddeler. Bunlar normal taşıma koşullarında patlamaları çok zor olan maddelerdir.
Bölüm 1.6 Ağır yıkım etkisine sahip olmayan ve aynı zamanda hassas olmayan maddeler.

Patlayıcılar aynı zamanda I hariç olmak üzere A-L ve N ve S arasındaki harflerle belirtilen “compatibility” gruplarına bölünmüştür. + uyum grupları – A, b, C, D, E, F, G, H, J, K, L, N veya S

SINIF 2
Sınıf 2 kategorisindeki maddeler gazlardır;
Sınıf 2.1 Kırmızı etiketli olanlar yanıcı gaz (Örn. LPG Doğal gaz Asetilen ),
Sınıf 2.2 Yeşil etiketli olanlar yanıcı olmayan basınçlı gaz(Örn. Helyum, azot, Argon),
Sınıf 2.3 Beyaz etiketli olanlar zehirli gaz içeren yüklerdir.(Örn. Hidrojen florür, Karbondioksit, klor)

SINIF 3
Sınıf 3 Parlama noktası 61 C’nin altında olan alev alabilen sıvılar, hassasiyeti azaltılmış sıvı patlayıcıları da içerir.
SINIF 4
Sınıf 4.1 kategorisi, bir dizi tutuşabilen, yanıcı katı maddelerden oluşur; bunlara ıslatılmış patlayıcıları, kendinden tepkimeli maddeleri, kolayca yanan maddeleri ve sürtünme yoluyla yanmaya neden olan veya katkıda bulunan katı maddeleri, örneğin sülfürü, dahil edebiliriz
Sınıf 4.2. kategorisindeki maddeler, kendilerine ısı veya ateş uygulanmadan, doğal olarak ısınıp, alevlenen katı veya sıvı maddelerdir; bunlar kendiliğinden yanıcıdır: örneğin kömür, sıkıştırılmış toz tohum.
Sınıf 4.3 kategorisi ıslakken tehlikeli olan maddeleri içerir; bunlar suyla temas edince gaz çıkartan katı ve sıvı maddelerdir; bazı durumlarda çıkan gaz doğal olarak veya açık ateş veya kıvılcımdan alev alabilir: örneğin, klorosilan, kalsiyum silikomanganez.

SINIF 5
Sınıf 5 Oksidize Maddeler ve Organik Peroksitleri içerir.
Sınıf 5.1 kategorisi, kendi kendine kolayca yanmayan, ama ısıtılınca oksijen çıkaran bir dizi oksitleyici maddeyi içerir, (çoğu zaman oksitleyici faktörler olarak adlandırılır) ve böylelikle yakındaki cisimlerin alev almasına veya var olan ateşin daha da artmasına neden olur: örneğin, hidrojen peroksit, kalsiyum hipoklorit.
Sınıf 5.2 kategorisi organik peroksitleri içerir; bunlar ısınınca değişken olurlar ve bu nedenle sıcaklık kontrollü ortamlarda nakledilmelidir. Bozulduklarında (ayrıştırıldıklarında) zararlı gaz yayabilir veya patlayabilirler; organik peroksitlerin çoğu özellikle göz için tehlikelidir.

SINIF 6
Sınıf 6 kategorisi zehirli ve bulaşıcı maddeleri kapsar.
Sınıf 6.1 kategorisindeki maddelerin hepsi toksin maddelerdir (bazen ‘zehirler’ olarak adlandırılırlar)- yutulması, solunması veya ciltle teması sonucunda öldürebilir veya ciddi yaralanma veya zarara neden olabilirler; bazı zehirler yiyeceklere verdikleri zarar ile ayırt edilir ve yiyeceklerden uzakta istiflenmelidir, örneğin kloroform, organoklor pestisidler. Bunlar, yutulduğunda, solunduğunda veya deri ile temasta insan sağlığı için tehlikeli ve hatta öldürücü özelliğe haiz maddelerdir. Dolayısı ile bu maddelerin yutma, nefes alma ve dokunma şeklindeki zehirleme için gerekli dozları tespit edilmiştir.
Sınıf 6.2 kategorisi çeşitli bulaşıcı maddeleri içerir: içlerinde insanlarda veya hayvanlarda hastalığa sebep olduğu bilinen veya şüphe edilen canlı mikroorganizmaları (veya bunlardan türeyen toksik maddeler) barındıran maddelerdir.

Bu sınıf maddeler ya patojen içermektedirler ya da patojen içermeleri ihtimali çok yüksektir. Patojenler, bakteri, virus, riketsi, parazit, mantar da dahil olmak hayvan ve/veya insanlarda hastalıklara sebebiyet verebilecek mikro-organizmalardır. Aşıların da dahil olduğu ve canlı mikro-organizmalardan elde edilen biolojik ürünler de bu sınıftadır. Bunlar dışında “kültürler” ve “genetik olarak değiştirilmiş mikro-organizmalar da” bu sınıfta değerlendirilirler.

SINIF 7
Sınıf 7 kategorisi radyoaktif maddeleri içerir.
Sınıf 7 kategorisine ait alt bölümler bulunmamasına karşın, içindeki maddeler, potansiyel tehlike derecelerini gösteren, I`den (düşük radyasyon düzeyleri) III’e (daha yüksek radyasyon düzeyleri) kadar üç kategoriye yerleştirilir.

SINIF 8
Sınıf 8 kategorisindekilerin tümü aşındırıcıdır.

Bu sınıftaki yükler canlı dokuları yakma, yaralama veya bozma yoluyla dokuya oldukça ciddi zarar veren sıvı veya katı maddelerdir. Bunlar ayrıca diğer yüklerin, ambalajın veya bunları taşıyan gemi veya taşıtların da aşınmalarına neden olurlar, özellikle ıslakken metalleri aşındırırlar (daha hızlı eritir veya yok ederler). Bu sınıf çok çeşitli asitleri ve alkalileri içerir: örneğin hidroklorik, sülfürik, nitrik ve asetik asitler, sodyum hidroksit Asit ve baz özelliğinde aşındırıcı, metaller ile temasında gaz çıkışı yapan, maddelerdir. (Örn. Hidroklorik Asit (Tuz Ruhu), Sülfirik Asid, Nitrik Asit (Kezzap), Sodyum Hidroksit (Kostik), Potasyum Hidroksit, Sodyum Hipoklorit.

SINIF 9

Sınıf 9 Muhtelif tehlikeli madde ve eşya grubudur. Tehlikeli olduklarına karar verilen ama diğer sınıflardaki tanımlara uymayan yükleri içerir. Bu kesinlikle, bu maddelerin diğer sınıftakilerden daha az tehlikeli oldukları anlamına gelmez. Diğerlerine gösterilen dikkat ve özene benzer şekilde işlem görmelidirler. Bu sınıf, çevre için tehlikeli sıvı ve katı maddelere verilen özel iki UN numaralı maddeleri (denizi kirleten maddeler) içerir; bunlar insanlar için değil, ancak deniz için tehlikelidir.


Yukarıda sayılan madde ve ürünlerin dışında kalan diğer tehlikeli madde ve ürünleri bu sınıf içinde değerlendirilir.

Denizi kirleten maddeler, çoğalma potansiyeli veya yüksek toksisite özellikleriyle deniz yaşamını etkiler; denize zararlı olan bu maddeler (IMO Gemilerin Denizi Kirletmesini Önlemek için Sözleşmede-MARPOL 73/78 tanımlandığı üzere), doğrudan doğruya insanlara veya gemilere zararlı olabilir veya olmayabilirler.

Bu maddeler deniz ürünlerinde biolojik olarak birikme veya aquatik hayata karşı zehirli etki yaratan Ürünler olup, MARPOL düzenlemesine tabidirler ve bu gibi maddeler bu sözleşme hükümleri dairesinde taşınırlar. Kod bu tür maddeleri tanımlar ve gösterir. Bu maddelerin taşıma zincirindeki kişiler için de tehlike içermesi halinde, bunlar Sınıf 1 ile 9 arasındaki kategorilerde yer alır. Tehlikeli değillerse, çevre için zararlı maddeler olarak, 2 özel UN numarasından biri şeklinde sınıflandırılacaklardır, katı veya sıvı, aksi belirtilmedikçe Sınıf 9 kategorisi içinde yer alır. Kod, bu maddelerin belirli koşullar altında nasıl taşınmaları gerektiğini gösterir.

ISO 9001 Uygulamaları;

Ayrıca Mardaş limanı verdiği hizmetlerin kalitesini ve standardını T.S.E `dan 2018 yılında aldığı ISO 9001: 2015 & ISO 14001: 2015 & TS 18001: 2007 ve Yeşil Liman yönetim sistemi belgesi ile tescil ettirmiştir.
Kalite politikamız müşterilerimizin güvenle tercih edebilecekleri,


» Müşterilerimizin güvenle tercih edebilecekleri,
» Zamanında ve hatasız,
» Çağdaş standartlara ve mevzuatlara uygun,
» Müşteri odaklı hizmetler sunarak,
» Çalışanlarımızla ve tedarikçilerimizle olan ilişkilerimizde karşılıklı faydaya dayanan bir anlayışta çalışmak,
» Gelişme ve büyüme için bilimsel yöntemler uygulayarak, teknolojik gelişmeleri takip ederek sürekli iyileştirme sağlamak,
» Stratejik planlar ile sistemlerin performanslarını takip ederek iç-dış paydaşlarımızın sürekli memnuniyetini sağlamak,
» Sistem altyapımızı güçlendirerek verimliliğimizi ve iş motivasyonumuzu yükseltmek
» Çalışma kültürünün kalıcı değerlerini oluşturarak,
» Çalışılan ülkenin yasal düzenlemelerine ve zorunlu standartlarına uyarak.