Ambarlı Gümrük Müdürlüğü
T.C.Ticaret Bakanlğı Ambarlı Gümrük Müdürlüğü
Tel: 0212 875 70 71
Ambarlı Gümrük Müdürlüğü
T.C.Ticaret Bakanlğı Ambarlı Gümrük Müdürlüğü
Tel: 0212 875 70 71
Ambarlı Liman Başkanlığı
T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ambarlı Liman Başkanlığı
Tel: 0212 875 68 48
Sahil Güvenlik Komutanlığı
Sahil Güvenlik Marmara ve Boğazlar Bölge Komutanlığı/İSTANBUL
Tel: 0212 242 97 10/12, Faks: 0212 242 30 93
Acil müdahale gerektiren ihbarlar ALO-158 ihbar hattı aranarak iletebilir ve ayrıca web adresinden de ayrıntılı bilgi edinilebilir:
www.sg.gov.tr
ALTAŞ
ALTAŞ Ambarlı Liman Tesisleri Tic. A.Ş., Marmara Bölgesinin Avrupa yakasında bulunan Ambarlı Limanı, içinde çalışmakta olan 4 ayrı terminalin ortak kullandıkları alanların genel yönetim, altyapı, planlama, jeolojik etütler, güvenlik ve çevre düzenlemesine yönelik sorumlulukları olan Ambarlı Limanın genel yönetim, ortak hizmet ve koordinasyon şirketidir. Daha detaylı bilgi için web sitesi ziyaret edilebilir.
www.altasliman.com
ARPAŞ
Ambarlı bölgesindeki liman ve petrol platformlarına yanaşan gemilerin pilotaj ve römorkaj hizmetleri Arpaş pilot tarafından verilmektedir. Pilot mevkii: 40° 56′.60 N – 028° 40′.65 E’ dir. İletişim detayları aşağıda verilmiştir:
Ofis İletişim Bilgileri
Telefon:(212) 875 38 10 – 25 (pbx)
Faks:(212) 875 40 64 – (212) 875 42 80
E-mail:arpaskule@arpas-pilotaj.com.tr
Web:www.arpas-pilotaj.com.tr
Pilot İstasyonu İletişim Bilgileri
Telefon:(212) 875 40 50 – 51 – 52
Faks:(212) 875 40 53 – (212) 875 39 52
GSM:(0542) 526 12 65
VHF:12 – 16 ch.
Ambarlı Sahil Sağlık Denetleme Merkezi
T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğüne bağlı Ambarlı Sahil Sağlık Denetleme Merkezi tabipliği telefon numarası (0212) 875 57 83 olup faaliyetleri ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki linkten yararlanılabilir:
www.hssgm.gov.tr
Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığı
Ambarlı Liman Tesislerinde gemilerden atık alım ve kontrolü yetkisi İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığına aittir. Konu ile ilgili olarak aşağıdaki linkten detaylı bilgi alınabilir:
www.cevrekoruma.ibb.gov.tr
20´ Steel Dry Cargo Container | ||||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | Kapı Genişliği | |||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net | Genişlik | Yükseklik |
19´101/2″ | 8´0″ | 8´6″ | 19´41/5″ | 7´81/2″ | 7´97/8″ | 52,910lb | 5,140lb | 47,770lb | 7´-81/8″ | 7´-53/4″ |
6.06m | 2.44m | 2.59m | 5.90m | 2.35m | 2.39m | 24,000kg | 2,330kg | 21,670kg | 2.343m | 2.280m |
40´ Steel Dry Cargo Container | ||||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | Kapı Genişliği | |||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net | Genişlik | Yükseklik |
40´0″ | 8´0″ | 8´6″ | 39´53/4″ | 7´85/8″ | 7´97/8″ | 67,200lb | 8,820lb | 58,380lb | 7´-81/8″ | 7´-53/4″ |
12.19m | 2.44m | 2.59m | 12.03m | 2.35m | 2.38m | 30,480kg | 4,000kg | 26,480kg | 2.343m | 2.280m |
40´ Hi-Cube Steel Dry Cargo Container | ||||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | Kapı Genişliği | |||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net | Genişlik | Yükseklik |
40´0″ | 8´0″ | 9´6″ | 39´545/64″ | 7´819/32″ | 8´915/16″ | 67,200lb | 9,172lb | 58,028lb | 7´-81/8″ | 8´-549/64″ |
12.19m | 2.44m | 2.90m | 12.03m | 2.35m | 2.69m | 30,480kg | 4,200kg | 26,280kg | 2.343m | 2.585m |
45´ Hi-Cube Steel Dry Cargo Container | ||||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | Kapı Genişliği | |||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net | Genişlik | Yükseklik |
45´0″ | 8´0″ | 9´6″ | 44´53/4″ | 7´85/8″ | 8´105/16″ | 67,200lb | 10,580lb | 56,620lb | 7´-81/8″ | 8´53/4″ |
13.716m | 2.438m | 2.896m | 13.557m | 2.352m | 2.700m | 30,480kg | 4,800kg | 25,680kg | 2.340m | 2.585m |
20´ Full Height Open Top Container | ||||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | Kapı Genişliği | |||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net | Genişlik | Yükseklik |
19´101/2″ | 8´0″ | 8´6″ | 19´41/4″ | 7´81/2″ | 7´81/8″ | 44,800lb | 4,850lb | 39,950lb | 7´-747/64″ | 7´-51/8″ |
6.06m | 2.44m | 2.59m | 5.90m | 2.35m | 2.34m | 20,320kg | 2,200kg | 18,120kg | 2.330m | 2.263m |
40´ Full Height Open Top Container | ||||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | Kapı Genişliği | |||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net | Genişlik | Yükseklik |
40´0″ | 8´0″ | 8´6″ | 39´53/4″ | 7´81/2″ | 7´81/8″ | 67,200lb | 9,040lb | 58,160lb | 7´-81/8″ | 7´-5″ |
12.192m | 2.44m | 2.59m | 12.03m | 2.35m | 2.33m | 30,480kg | 4,100kg | 26,380kg | 2.340m | 2.260m |
20´ Flat Bed “Katlanabilir” Container | ||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | ||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net |
19´101/2″ | 8´0″ | 8´6″ | 19´415/16″ | 7´29/16″ | 6´101/16″ | 55,997lb | 6,007lb | 49,990lb |
6.06m | 2.44m | 2.59m | 5.91m | 2.19m | 2.08m | 25,400kg | 2,725kg | 22,675kg |
40´ Universal “Katlanabilir” Flat Rack Container | ||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | ||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net |
40´0″ | 8´0″ | 8´6″ | 38´5″ | 6´759/64″ | 6´41/2″ | 99,200lb | 12,430lb | 86,770lb |
12.19m | 2.44m | 2.59m | 11.71m | 2.03m | 1.94m | 45,000kg | 5,640kg | 39,360kg |
20´ M.G.S.S Refrigerated Container | ||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | ||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net |
20´0″ | 8´0″ | 8´6″ | 18´17/32″ | 7´6 15/32″ | 7´5 39/54″ | 67,180lb | 6,700lb | 30,480kg |
6.058m | 2.438m | 2.591m | 5.5m | 2.298m | 2.276m | 3,040kg |
20´ Aliminum Refrigerated Conatainer | ||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | ||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net |
20´0″ | 8´0″ | 8´6″ | 17´-9.15/16″ | 7´6″ | 7´3.63/64″ | 52,800lb | 6,314lb | 24,000kg |
6.058m | 2.438m | 2.591m | 5.543m | 2.286m | 2.235m | 2,870kg |
40´ M.G.S.S Hi-Cube Refrigerated Container | ||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | ||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net |
40´0″ | 8´0″ | 9´6″ | 37´11 55/64″ | 7´6 15/32″ | 8´4 5/32″ | 74,960lb | 9,150lb | 34,000kg |
12.192m | 2.438m | 2.896m | 11.579m | 2.298m | 2.544m | 4,150kg |
40´ Hi-Cube Aliminum Refrigerated Container | ||||||||
Dış Ölçüler | İç Ölçüler | Ağırlık | ||||||
Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Uzunluk | Genişlik | Yükseklik | Topl. Ağırlık | Dara | Net |
40´0″ | 8´0″ | 9´6″ | 38´1 13/32″ | 7´6″ | 8´2 23/32″ | 67,200lb | 8,436lb | 30,480kg |
12.192m | 2.438m | 2.896m | 11.618m | 2.286m | 2.507m | 3,830kg |
Standart Konteynerler (Dry van): bu konteynerler genel amaçlı kullanılan konteynerlerdir. Her türden kuru yükün taşınmasında bu tip konteynerler kullanılmaktadır. Ölçüleri genellikle 20′ ve 40′ olmakla birlikte 45′ ve hatta son dönemde 54′ uzunlukta konteynerler kullanılmaya başlamıştır.
High Cube Konteynerler: Standart konteynerlerle yapısal olarak benzer olmakla birlikte yüksekliği 2591mm olan box konteynerlerden 2896mm yüksekliği ile daha hacimli bir yüklemeye olanak sunan bir konteyner tipidir. Genellikle 40′ olarak üretilmiştir. Kullanım alanı her tür kuru yük, hafif ve hacimli yükler ve yüksekliği 2,7m’ye kadar olan gabari yüklerin taşınmasında kullanılır.
Open Top Konteynerler: Standart konteynerlerden farklı olarak tavan kısmı tamamen açık olan konteynerlerdir. İç dolumu yapıldıktan sonra branda ile kapatılır. Ölçüleri genellikle 20′ ve 40′ uzunluktadır. Yükü tepeden koymaya olanak tanıdığından doğal kullanım alanları konteyner kapısından sığmayan gabari yükler ile elleçlenmesi vinç benzeri ekipmanlarla yapılması gereken yüklerdir.
Flatrack Konteynerler: Bu konteynerler bir taban platformu ve iki uç duvarından oluşan taşıma araçlarıdır. İstendiğinde uç duvarlar dik sabitlenebilir ya da kapatılarak tabana yatırılarak bir taşıma platformuna dönüşür. Genellikle 20′ ve 40′ ölçüde üretilmektedir. Kullanım alanları ağır tonajlı yükler, yüksek ya da geniş taşmalı yüklerdir. Zaman zaman iki ya da daha fazla flatrack konteynerden platform oluşturularak yüksek hacimli break bulkyüklerin taşınması ve sabitlenmesinde de kullanılır.
Platformlar (plats): Bu taşıma ekipmanları yapısal olarak yalnızca taban platformu biçimindedir. Uç ve yan duvarları yoktur. Küçük alanda ağır tonajlı taşımaya uygundur. Genellikle 20′ ve 40′ ölçüde üretilmektedir. Doğal kullanım alanları gabari yükler ile ağır tonajlı yüklerdir.
Havalandırmalı (Ventilated) Konteynerler: Tepe ve taban profillerinde yer alan havalandırma kanallarından doğal hava dolaşımına izin veren konteyner tipidir. Genellikle 20′ olarak üretilmektedir. Doğal kullanımı havadar ortamda taşınması gerekli yüklerdir. En yaygın olarak yeşil kahve tanelerinin taşınmasında kullanılmaktadır.
Soğutuculu (Reefer) Konteynerler: Reefer konteynerler içerisinde soğutma ünitesi bulunan özel yalıtımlı konteynerlerdir. Genellikle 20′ ve 40′ ölçüde üretilmektedir. High cube olanları hafif ve hacimli yüklerin (çiçek, meyve vb.) taşınmasında kullanılır. Doğal kullanımı 0 ºC’nin altında ya da üzerinde sabit ısıda taşınan gıda ürünleridir.
Dökme Yük (Bulk) Konteynerleri: Bu tip konteynerler tavan kısmında 3 adet yükleme kapağı ve kapı kısmında yer alan 2 adet tahliye kapakları olan konteynerlerdir. Genellikle 20′ olarak üretilmektedir. Doğal kullanım alanı tahıl, hayvan yemi, baharat vb. yüklerin taşınmasıdır.
Tank Konteynerler: Tank konteynerler, tehlikeli yüklerin uluslararası deniz taşımacılığı kapsamında taşıma işleminin gerçekleştirilmesi için özel olarak tasarlanmış taşıma araçlarıdır. Tank konteyner acentelerinin, tehlikeli madde taşımacılığı ve uluslararası deniz taşımacılığı için gereken belgelere sahip olması gerekir.
Kıyı personeli için de zorunlu hale gelen IMDG code (Uluslararası Denizcilik Tehlikeli Yük Kodu) eğitimleri tesislerimizde çalışan personelimize verilmektedir. Uluslararası Denizcilik Örgütünün (IMO) alt komitesi tarafından hazırlanan Uluslararası Denizcilik Tehlikeli Yük Kodu 9 sınıfta kategorize edilen tehlikeli yüklerin bildirim ve elleçleme süreçlerini içerir.
SINIF 1
Sınıf 1 kategorisindeki yükler, patlayıcı madde ve eşyalardır.
Bölüm 1.1 Toplu yıkım zararı yaratabilecek nitelikteki patlayıcı maddelerdir.
Bölüm 1.2 Toplu yıkım etkisi yaratmayacak ama parça tesiri olan patlayıcılardır.
Bölüm 1.3 Toplu yıkım etkisi yaratmayacak ama yangın çıkaracak veya kısmi parça veya patlama veya her iki tesiri birden yaratacak patlayıcılar.
Bölüm 1.4 Belirli bir hasarı etkisi arz etmeyen patlayıcılar. Bunlar paketlenmesine bağlı olarak, alev alması veya patlamaları durumunda sadece küçük miktarda hasar veren maddelerdir. Harici bir ateş bu maddelerin ateş almasına sebebiyet vermezler.
Örnek : Mermi, dinamit , barut , havai fişek Mermi, şarapnel parçası ve benzeri patlayıcı malzemeler. Kitle halinde veya etrafa parçacık saçabilme riski olanlar mevcuttur. Limana alınması yasaktır. ( Örn. Mermi, dinamit, barut havai fişek )
Bölüm 1.5 Büyük yıkım etkisine sahip ama çok hassas olmayan maddeler. Bunlar normal taşıma koşullarında patlamaları çok zor olan maddelerdir.
Bölüm 1.6 Ağır yıkım etkisine sahip olmayan ve aynı zamanda hassas olmayan maddeler.
Patlayıcılar aynı zamanda I hariç olmak üzere A-L ve N ve S arasındaki harflerle belirtilen “compatibility” gruplarına bölünmüştür. + uyum grupları – A, b, C, D, E, F, G, H, J, K, L, N veya S
SINIF 2
Sınıf 2 kategorisindeki maddeler gazlardır;
Sınıf 2.1 Kırmızı etiketli olanlar yanıcı gaz (Örn. LPG Doğal gaz Asetilen ),
Sınıf 2.2 Yeşil etiketli olanlar yanıcı olmayan basınçlı gaz(Örn. Helyum, azot, Argon),
Sınıf 2.3 Beyaz etiketli olanlar zehirli gaz içeren yüklerdir.(Örn. Hidrojen florür, Karbondioksit, klor)
SINIF 3
Sınıf 3 – Parlama noktası 61 C’nin altında olan alev alabilen sıvılar, hassasiyeti azaltılmış sıvı patlayıcıları da içerir.
SINIF 4
Sınıf 4.1 kategorisi, bir dizi tutuşabilen, yanıcı katı maddelerden oluşur; bunlara ıslatılmış patlayıcıları, kendinden tepkimeli maddeleri, kolayca yanan maddeleri ve sürtünme yoluyla yanmaya neden olan veya katkıda bulunan katı maddeleri, örneğin sülfürü, dahil edebiliriz
Sınıf 4.2. kategorisindeki maddeler, kendilerine ısı veya ateş uygulanmadan, doğal olarak ısınıp, alevlenen katı veya sıvı maddelerdir; bunlar kendiliğinden yanıcıdır: örneğin kömür, sıkıştırılmış toz tohum.
Sınıf 4.3 kategorisi ıslakken tehlikeli olan maddeleri içerir; bunlar suyla temas edince gaz çıkartan katı ve sıvı maddelerdir; bazı durumlarda çıkan gaz doğal olarak veya açık ateş veya kıvılcımdan alev alabilir: örneğin, klorosilan, kalsiyum silikomanganez.
SINIF 5
Sınıf 5 Oksidize Maddeler ve Organik Peroksitleri içerir.
Sınıf 5.1 kategorisi, kendi kendine kolayca yanmayan, ama ısıtılınca oksijen çıkaran bir dizi oksitleyici maddeyi içerir, (çoğu zaman oksitleyici faktörler olarak adlandırılır) ve böylelikle yakındaki cisimlerin alev almasına veya var olan ateşin daha da artmasına neden olur: örneğin, hidrojen peroksit, kalsiyum hipoklorit.
Sınıf 5.2 kategorisi organik peroksitleri içerir; bunlar ısınınca değişken olurlar ve bu nedenle sıcaklık kontrollü ortamlarda nakledilmelidir. Bozulduklarında (ayrıştırıldıklarında) zararlı gaz yayabilir veya patlayabilirler; organik peroksitlerin çoğu özellikle göz için tehlikelidir.
SINIF 6
Sınıf 6 kategorisi zehirli ve bulaşıcı maddeleri kapsar.
Sınıf 6.1 kategorisindeki maddelerin hepsi toksin maddelerdir (bazen ‘zehirler’ olarak adlandırılırlar)- yutulması, solunması veya ciltle teması sonucunda öldürebilir veya ciddi yaralanma veya zarara neden olabilirler; bazı zehirler yiyeceklere verdikleri zarar ile ayırt edilir ve yiyeceklerden uzakta istiflenmelidir, örneğin kloroform, organoklor pestisidler. Bunlar, yutulduğunda, solunduğunda veya deri ile temasta insan sağlığı için tehlikeli ve hatta öldürücü özelliğe haiz maddelerdir. Dolayısı ile bu maddelerin yutma, nefes alma ve dokunma şeklindeki zehirleme için gerekli dozları tespit edilmiştir.
Sınıf 6.2 kategorisi çeşitli bulaşıcı maddeleri içerir: içlerinde insanlarda veya hayvanlarda hastalığa sebep olduğu bilinen veya şüphe edilen canlı mikroorganizmaları (veya bunlardan türeyen toksik maddeler) barındıran maddelerdir.
Bu sınıf maddeler ya patojen içermektedirler ya da patojen içermeleri ihtimali çok yüksektir. Patojenler, bakteri, virus, riketsi, parazit, mantar da dahil olmak hayvan ve/veya insanlarda hastalıklara sebebiyet verebilecek mikro-organizmalardır. Aşıların da dahil olduğu ve canlı mikro-organizmalardan elde edilen biolojik ürünler de bu sınıftadır. Bunlar dışında “kültürler” ve “genetik olarak değiştirilmiş mikro-organizmalar da” bu sınıfta değerlendirilirler.
SINIF 7
Sınıf 7 kategorisi radyoaktif maddeleri içerir.
Sınıf 7 kategorisine ait alt bölümler bulunmamasına karşın, içindeki maddeler, potansiyel tehlike derecelerini gösteren, I`den (düşük radyasyon düzeyleri) III’e (daha yüksek radyasyon düzeyleri) kadar üç kategoriye yerleştirilir.
SINIF 8
Sınıf 8 kategorisindekilerin tümü aşındırıcıdır.
Bu sınıftaki yükler canlı dokuları yakma, yaralama veya bozma yoluyla dokuya oldukça ciddi zarar veren sıvı veya katı maddelerdir. Bunlar ayrıca diğer yüklerin, ambalajın veya bunları taşıyan gemi veya taşıtların da aşınmalarına neden olurlar, özellikle ıslakken metalleri aşındırırlar (daha hızlı eritir veya yok ederler). Bu sınıf çok çeşitli asitleri ve alkalileri içerir: örneğin hidroklorik, sülfürik, nitrik ve asetik asitler, sodyum hidroksit Asit ve baz özelliğinde aşındırıcı, metaller ile temasında gaz çıkışı yapan, maddelerdir. (Örn. Hidroklorik Asit (Tuz Ruhu), Sülfirik Asid, Nitrik Asit (Kezzap), Sodyum Hidroksit (Kostik), Potasyum Hidroksit, Sodyum Hipoklorit.
SINIF 9
Sınıf 9 Muhtelif tehlikeli madde ve eşya grubudur. Tehlikeli olduklarına karar verilen ama diğer sınıflardaki tanımlara uymayan yükleri içerir. Bu kesinlikle, bu maddelerin diğer sınıftakilerden daha az tehlikeli oldukları anlamına gelmez. Diğerlerine gösterilen dikkat ve özene benzer şekilde işlem görmelidirler. Bu sınıf, çevre için tehlikeli sıvı ve katı maddelere verilen özel iki UN numaralı maddeleri (denizi kirleten maddeler) içerir; bunlar insanlar için değil, ancak deniz için tehlikelidir.
Yukarıda sayılan madde ve ürünlerin dışında kalan diğer tehlikeli madde ve ürünleri bu sınıf içinde değerlendirilir.
Denizi kirleten maddeler, çoğalma potansiyeli veya yüksek toksisite özellikleriyle deniz yaşamını etkiler; denize zararlı olan bu maddeler (IMO Gemilerin Denizi Kirletmesini Önlemek için Sözleşmede-MARPOL 73/78 tanımlandığı üzere), doğrudan doğruya insanlara veya gemilere zararlı olabilir veya olmayabilirler.
Bu maddeler deniz ürünlerinde biolojik olarak birikme veya aquatik hayata karşı zehirli etki yaratan Ürünler olup, MARPOL düzenlemesine tabidirler ve bu gibi maddeler bu sözleşme hükümleri dairesinde taşınırlar. Kod bu tür maddeleri tanımlar ve gösterir. Bu maddelerin taşıma zincirindeki kişiler için de tehlike içermesi halinde, bunlar Sınıf 1 ile 9 arasındaki kategorilerde yer alır. Tehlikeli değillerse, çevre için zararlı maddeler olarak, 2 özel UN numarasından biri şeklinde sınıflandırılacaklardır, katı veya sıvı, aksi belirtilmedikçe Sınıf 9 kategorisi içinde yer alır. Kod, bu maddelerin belirli koşullar altında nasıl taşınmaları gerektiğini gösterir.
ISO 9001 Uygulamaları;
Ayrıca Mardaş limanı verdiği hizmetlerin kalitesini ve standardını T.S.E `dan 2018 yılında aldığı ISO 9001: 2015 & ISO 14001: 2015 & TS 18001: 2007 ve Yeşil Liman yönetim sistemi belgesi ile tescil ettirmiştir.
Kalite politikamız müşterilerimizin güvenle tercih edebilecekleri,
» Müşterilerimizin güvenle tercih edebilecekleri,
» Zamanında ve hatasız,
» Çağdaş standartlara ve mevzuatlara uygun,
» Müşteri odaklı hizmetler sunarak,
» Çalışanlarımızla ve tedarikçilerimizle olan ilişkilerimizde karşılıklı faydaya dayanan bir anlayışta çalışmak,
» Gelişme ve büyüme için bilimsel yöntemler uygulayarak, teknolojik gelişmeleri takip ederek sürekli iyileştirme sağlamak,
» Stratejik planlar ile sistemlerin performanslarını takip ederek iç-dış paydaşlarımızın sürekli memnuniyetini sağlamak,
» Sistem altyapımızı güçlendirerek verimliliğimizi ve iş motivasyonumuzu yükseltmek
» Çalışma kültürünün kalıcı değerlerini oluşturarak,
» Çalışılan ülkenin yasal düzenlemelerine ve zorunlu standartlarına uyarak.
E-bültene kaydolarak gelişmelerden ilk önce sen haberdar olabilirsin.